پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
امروز

وب سایت اطلاع رسانی چترود

منو
google
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
پای دردِ دل شما

پای دردِ دل شما

در این بخش شما می توانید درد دل ها ، شکایات ، انتقادات و قدردانی های خود را ...

سخن مدیر

سخن مدیر

دوستانی که در بخش چترود اقامت دارند می توانند با ارسال تاریخچه ...

خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی

با عضویت در خبرنامه پیامکی برنامه ها و اطلاعیه های سایت و شهر چترود ...

نظر سنجی

نظر سنجی

نظرات شما در بهبود سطح کیفی و عملکرد سایت بسیار مهم است.

فارغ التحصيلان مكتب امام (ره) راه صد ساله را يك شبه طي كردند

  • نگارش یافته توسط ثارالله انکوتی

حجت الاسلام بي آزار تهراني شهداء را شاگردان مكتب امام خميني (ره) معرفي كرد و افزود: آنها با تحصيل در مكتب الهي امام راحل راه صد ساله را يك شبه سپري كردند.

به گزارش كميته اطلاع رساني ستاد برگزاري دومين يادواره بيش از 90 شهيد و شهداي گمنام بخش چترود ، حجت الاسلام بي آزار تهراني سخنران اين مراسم در جمع با شكوه مردم منطقه چترود، خانواده هاي معظم شهيدان و جمعي از مسئولين استان، گفت: اگر مي خواهيد به هدف خداوند از خلقت بشر برسيد، نگاه به شهداء و حركت در مسير آنها ما را كفايت مي كند.


وي سعادت دنيا و آخرت را حركت در مسير اهداف الهي شهداء عنوان كرد وافزود: هر چه اهداف شهداء را بيشتر مورد مطالعه قرار دهيم به نيك بختي در دنيا و آخرت نزديكتر مي شويم.

حجت الاسلام بي آزار تهراني با اشاره به اينكه شهداء فارغ التحصيلان مكتب امام راحل بودند، خاطر نشان كرد: امام (ره) در قرن حاضر با تكيه به اهل بيت (ع) و مكتب آل الله، عالم را دگرگون كرد و سيلي به صورت كفر و استكبار زد.

وي تصريح كرد: اما شاگردان امام به مقامي رسيدند كه خود حضرت امام فرمود: " اينجانب هر وقت وصيت نامه انسان ساز شهيدي را مي بينم احساس حقارت مي كنم".

سخنران دومين يادواره بيش از 90 شهيد بخش چترود با اظهار به اينكه بعضي ها فقط از شهداء دم مي زنند اما در عمل هيچ حركت خيري ندارند، گفت: هر چند حتي سخن گفتن از شهيدان داراي بركاتي هست ولي نتيجه كامل و اثر بخش تر در عمل كردن به وصيت نامه ها و سفارشات آنهاست.

وي با بيان سخنان شهيد جهان آرا در زمان محاصره خرمشهر خطاب به همرزمانش، گفت: شهيد جهان آرا در آن شرائط نابرابر جنگ و محاصره نظامي به همرزمانش مي گويد: "اگر شهر سقوط كند به مدد خداوند آزادش مي كنيم ولي مراقب باشيد كه ايمانتان ضعيف و سست نشود".

حجت الاسلام بي آزار تهراني چهار وي‍ژگي خداشناسي، خود شناسي، وظيفه شناسي و دشمن شناسي را از ويژگي هاي بارز شهداء دانست و بيان داشت: شهداء معاد را به خوبي باور داشتند و يقين كردند كه اين مرگ است كه انسان را به مقصد مي رساند.

وي تاكيد كرد: شهداء مي دانستند كه تنها راه رسيدن به خداي خويش مرگ است و هيچ مرگي بهتر از شهادت در راه خدا نيست، اما ما يادمان رفته كه روزي مرگ ما را در بر خواهد گرفت.

اين مبلغ اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، با گريز به و وضعيت جامعه در بحث رعايت حجاب و عفاف، خطاب به زنان جامعه اسلامي، گفت: يك وصيت نامه شهيد پيدا نمي شود كه زنان و دختران جامعه اسلامي را دعوت به رعايت حجاب و عفاف نكرده باشد و اين نكته مهم يكي ازراه هاي حركت در مسير شهداء است كه متاسفانه از آن غافل شديم.

وي با بيان اينكه شهداء به اهل بيت (ع) اقتدا كردند كه به اين مقام الهي دست يافتند، افزود: شهداي گمنام به مادر اهل بيت (ع)،حضرت فاطمه (س) اقتدا كردند كه اينگونه در گمنامي به سر مي برند اما ياد و نامشان هميشه جاودانه است.

حجت الاسلام بي آزار تهراني همچنين مقام و جايگاه خانواده هاي شهداء را بسيار ارزشمند عنوان كرد و گفت: بالاترين نعمت خداوند داشتن يك فرزند صالح است كه خانواده هاي شهيدان اين نعمت الهي را كه عزيز تر از جان خود نيز بود، تقديم اسلام كردند.

وي با يادآوري حادثه عاشورا و فدايي كردن حضرت علي اكبر (ع) توسط پدرش حضرت امام حسين (ع) در روز عاشورا، خاطر نشان كرد: داغ مرگ فرزند بسيار سخت و غير قابل تحمل است و اگر خانواده هاي شهداء از واقعه عاشورا و قيام سيد الشهداء (ع) مدد نمي گرفتند، هرگز تاب نمي آوردند.

گفتني است دومين يادواره بيش از 90 شهيد و شهداي گمنام بخش چترود با برنامه هاي متنوع فرهنگي مذهبي و قرائت دعاي كميل توسط مداح اهل بيت (ع) حاج رضا نبوي همراه بود.


دیدگاه خود را بیان کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.

سایت های زیر مجموعه

سامانه پیام کوتاه چترود

سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه با امکانات فراوان ، خط اختصاصی رایگان و قیمت عالی و...

مرجع بانک شماره موبایل

مرجع بانک موبایل کشور شامل بانک شماره همراه اول، ایرانسل، کدپستی، کشاورزان، اصناف و...

کارت شارژ چترود

آسان ترین و مطمئن ترین روش شارژ همراه اول و ایرانسل بدون نیاز به وارد کردن کد

پربازدیدترین مطالب

قبلی بعدی
شهید محمدعلی حسینی چترودی

1390-09-07

شهید محمدعلی حسینی چترودی   نام: محمدعلی حسینی چترودی نام پدر: عباس تاریخ...

پروفسور سیّد علی اکبر حسینی

1390-09-07

زندگینامه اندیشمند فرزانه و متفکر متعهد پروفسور سیّد علی­ اکبر حسینی (استاد ممتاز تعلیم و...

شهر چترود

1390-08-01

بخش  چترود یکی از بخش های شهرستان کرمان در 40 کیلومتری شمال غرب این...

1390-11-01

روستای «هوتک» با مختصات طول جغرافیایی 56 دقیقه و 56 درجه و عرض جغرافیایی...

اجتماع فاطمیون بخش چترود

1392-02-05

اجتماع هئیت های مذهبی و مردم بخش چترود در فاطمیه چترود روز شهادت حضرت...

فاطمیه چترود نشانی از بانوی بی نشان

1392-01-30

فاطمیه چترود - ایام فاطمیه 1392 روی عکس مورد نظر کلیک کنید تا بزرگ شود ...

درباره ما

سایت چترود جهت اطلاع رسانی و معرفی بخش چترود راه اندازی گردیده است. این نسخه از سایت با انواع تبلت و گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارد.

مجوز استفاده از قالب گرافیکی آسمان آبی براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید