شنبه 1 ارديبهشت 1403
امروز

وب سایت اطلاع رسانی چترود

منو
google
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
پای دردِ دل شما

پای دردِ دل شما

در این بخش شما می توانید درد دل ها ، شکایات ، انتقادات و قدردانی های خود را ...

سخن مدیر

سخن مدیر

دوستانی که در بخش چترود اقامت دارند می توانند با ارسال تاریخچه ...

خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی

با عضویت در خبرنامه پیامکی برنامه ها و اطلاعیه های سایت و شهر چترود ...

نظر سنجی

نظر سنجی

نظرات شما در بهبود سطح کیفی و عملکرد سایت بسیار مهم است.

معرفی بخشدار جدید چترود

  • نگارش یافته توسط مدیر سایت
معرفی بخشدار جدید چترود
و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان با حضور دکتر پورابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی ، توحیدی فرماندار کرمان ، ائمه محترم جمعه شهرهای چترود وکاظم آباد ، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان ، جمعی از مسئولین بخش چترود ، محمود رئیسی به عنوان بخشدار چترود معرفی و از خدمات 5 ساله محمدحسین قهاری تجلیل شد.
در این جلسه فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: این مراسم به منظور تجلیل از خدمات کسی است که در طول پنج سال که سکان هدایت بخش چترود را در دست داشت توانست توفیقات خوبی در شقوق مختلف بخش حاصل نماید.

وی گفت : چترود یکی از بخش هایی است که در زمینه خدمات زیربنایی موفق بوده به طور مثال 98 درصد از ساکنین این بخش از نعمت گاز طبیعی در منازل خود برخوردارند همچنین اغلب راههای روستایی به برکت نظام آسفالت شده و تنها 12 کیلومتر راه خاکی در بخش وجود دارد.
توحیدی تصریح کرد: چترود ظرفیتهای اقتصادی خوبی دارد از جمله در بخش خدمات به دلیل قرار گرفتن در مسیر سفر به مشهد مقدس و ارائه خدمات به زائرین و یا در بخش کشاورزی و باغستانهای انار همچنین در زمینه مصالح ساختمانی و تولید آجر و سفال فعالیت مناسبی در بخش وجود دارد.

وی افزود: در سال جاری توانستیم از محل اعتبارات ماده 180 و تملک دارایی قریب 36 میلیارد ریال برای قسمتها و طرح های مختلف بخش چترود در نظر بگیریم که در صورت اختصاص کامل خواهد توانست بخشی از نیازهای اساسی منطقه را در بخشهای درمان، آب آشامیدنی، آموزش و پرورش، عمران روستایی و شهری، ورزش و جوانان و ... برطرف نماید .
فرماندار کرمان با اشاره به تغییر و جا بجایی مسئولین و مسئولیت ها یادآور شد هر تغییری لزوماً به منزله ناکارآمدی نیست بلکه فرصتها را در اختیار دیگران قرار دادن و استفاده از ابتکارات و ابدائات آنها در خدمت رسانی بهتر است.
وی ادامه داد: باید تمام هم و غم مسئولین خدمت بی منت به مردمی باشد که در حمایت از نظام و حمایت از مظلومین و مستضعفین عالم نظیری ندارند.

در ادامه دکتر پورابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : : نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدتهایی که قبل از انقلاب صورت پذیرفت منشا خدمات گسترده ای در جای جای کشور اسلامی بوده است که بخش چترود هم از این نعمتها برخوردار است.
وی ادامه داد: حضرت امام در عبارتی مردم زمان خود را از امت رسول ا... بهتر می داند این حرف از زبان کسی است که دنیا را با انقلاب خود تحت تاثیر قرار داد و جریان حکومت اسلامی و ولایت فقیه را با نگاه جدیدی به دنیا معرفی کرد.
پورابراهیمی گفت: آنچه به عنوان خدمت صورت گرفته گوشه ای از انجام تکلیف مسئولین است لکن با جامعه مطلوب که بدنبال آن هستیم فاصله زیادی دارد.
وی اشتغال را مهمترین مشکل جوانان چترود اعلام کرد و افزود: به رغم پیگیری های صورت پذیرفته به دلیل مشکلات اقتصادی تحریم ها و شرایط خاص کشور و استان هنوز این معظل مهمترین مشکل جوانان چترود است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت تلاشهای فراوانی به منظور رونق اقتصادی انجام داده تا در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت مجدد بنگاه های نیمه تعطیل و ورود بنگاههای اقتصادی جدید به مدار تولید و اشتغال باشیم.
وی اظهار داشت: لکن برخلاف اقدامات صورت گرفته ، صدای واحدی در خصوص مباحث اقتصادی به گوش نمی رسد و این از نقیصه های دولت محسوب می شود که باید با همگرایی و همنوایی مسئولین مرتفع گردد.
دکتر پورابراهیمی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بحث اقتصاد نظام بانکی و عدم تامین مالی بانکها است به گونه ای که در بررسی عملکرد یکی از بانکها مطرح دیده می شود که از سال 92 تا کنون متاسفانه هیچ گونه طرح قابل قبولی را در استان تامین مالی نکرده است.
وی گفت: در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی پیش نویس طرحی در دستور کار است که بتوانیم منابعی را به شکل سپرده از این صندوق در اختیار بانکها دولتی قرار دهیم تا برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان بکار گرفته شود.

در ادامه امام جمعه بخش چترود با اشاره به آیه 196 سوره آل عمران اذعان داشت: مسئولیتها و قدرتها و این رفت و آمدها نباید انسان را فریب دهد هر کس از موقعیتی که برایش بوجود آمده سوء استفاده کند شیطان در درون او رخنه کرده است و هر کس از آن برای خدمت به سایر بندگان بهره گیرد یک انسان الهی خواهد شد.
حجت الاسلام سام نژاد تصریح کرد: حضرت امام یکی از کسانی است که با موقعیتی که بدست آورد توانست جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

امام جمعه شهر کاظم آباد هم با اشاره به پاک و مخلص بودن بخشدار سابق اظهار داشت: ایشان در بحث مبارزه با معظل زمین خواری اهتمام بسیار جدی داشتند ضمن اینکه نگاهی یکسان به مناطق مختلف بخش و توزیع عادلانه موقعیت ها و مزایا داشت.

ربانی رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان نیز تغییر و دگرگونی ها در نظام را امری طبیعی دانست و گفت: مسئولین حکم سرباز را دارند که از مرزها دفاع و مراقبت می کند و بعد از ساعتی جای خود را به سرباز دیگری می دهد که از این نظام و چارچوبهای آن دفاع کند.

قهاری بخشدار سابق چترود هم با ارائه گزارشی از عملکرد 5 ساله خود در بخش چترود عنوان کرد: در مجموع بالغ بر 41 میلیارد و 500 میلیون تومان در طول این 5 سال در بخشهای عمرانی ، فرهنگی بهداشتی ، آموزشی و ورزشی اعتبار برای بخش جذب شده است.

در پایان رئیسی بخشدار جدید با اشاره به جایگاه منیع و رفیع خدمت در نظام جمهوری اسلامی اذعان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری صاحبان اصلی این نظام مردم هستند و مابقی خادمان ملتند لذا اینجانب هم خدمت به مردم دین مدار و لایت محور و شریف چترود را افتخار خود می دانم و با تمام توان در مسیر رفع مشکلات موجود و تعامل وهمکاری با مسئولین تلاش خواهم کرد.چترود دارای پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری و نیروهای کارامد و تحصیلکرد و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی دانست.

دیدگاه خود را بیان کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.

سایت های زیر مجموعه

سامانه پیام کوتاه چترود

سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه با امکانات فراوان ، خط اختصاصی رایگان و قیمت عالی و...

مرجع بانک شماره موبایل

مرجع بانک موبایل کشور شامل بانک شماره همراه اول، ایرانسل، کدپستی، کشاورزان، اصناف و...

کارت شارژ چترود

آسان ترین و مطمئن ترین روش شارژ همراه اول و ایرانسل بدون نیاز به وارد کردن کد

پربازدیدترین مطالب

قبلی بعدی
شهید محمدعلی حسینی چترودی

1390-09-07

شهید محمدعلی حسینی چترودی   نام: محمدعلی حسینی چترودی نام پدر: عباس تاریخ...

پروفسور سیّد علی اکبر حسینی

1390-09-07

زندگینامه اندیشمند فرزانه و متفکر متعهد پروفسور سیّد علی­ اکبر حسینی (استاد ممتاز تعلیم و...

شهر چترود

1390-08-01

بخش  چترود یکی از بخش های شهرستان کرمان در 40 کیلومتری شمال غرب این...

1390-11-01

روستای «هوتک» با مختصات طول جغرافیایی 56 دقیقه و 56 درجه و عرض جغرافیایی...

اجتماع فاطمیون بخش چترود

1392-02-05

اجتماع هئیت های مذهبی و مردم بخش چترود در فاطمیه چترود روز شهادت حضرت...

فاطمیه چترود نشانی از بانوی بی نشان

1392-01-30

فاطمیه چترود - ایام فاطمیه 1392 روی عکس مورد نظر کلیک کنید تا بزرگ شود ...

درباره ما

سایت چترود جهت اطلاع رسانی و معرفی بخش چترود راه اندازی گردیده است. این نسخه از سایت با انواع تبلت و گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارد.

مجوز استفاده از قالب گرافیکی آسمان آبی براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید