جمعه 10 فروردين 1403
امروز

وب سایت اطلاع رسانی چترود

منو
google
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
پای دردِ دل شما

پای دردِ دل شما

در این بخش شما می توانید درد دل ها ، شکایات ، انتقادات و قدردانی های خود را ...

سخن مدیر

سخن مدیر

دوستانی که در بخش چترود اقامت دارند می توانند با ارسال تاریخچه ...

خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی

با عضویت در خبرنامه پیامکی برنامه ها و اطلاعیه های سایت و شهر چترود ...

نظر سنجی

نظر سنجی

نظرات شما در بهبود سطح کیفی و عملکرد سایت بسیار مهم است.

خطبه های نماز جمعه 4 بهمن 1392

  • نگارش یافته توسط ثارالله انکوتی
خطیب جمعه چترود:
دینداری بهترین راه برای جذب دلهای مردم است
خطیب جمعه چترود با اشاره به محبوبیت امام خمینی (ره)، دینداری را بهترین راه برای جذب دلهای مردم عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد ربانی خطیب این هفته نماز جمعه بخش چترود ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی در تفسیر حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: امام صادق دینداری، تواضع و بخشش را از عوامل محبوبیت می داند.
وی با بیان اینکه اگر می خواهید در دلهای مردم نفوذ پیدا کنید، دیندار باشید، خاطر نشان کرد: آنچه امام خمینی (ره) را محبوب دلها کرد، دینداری ایشان بود و گوهری اثر بخش تر از دین برای جذب دلهای مردم پیدا نمی شود.
خطیب جمعه چترود تواضع و فروتنی را یکی دیگر از عناصر محبوبیت دانست و افزود: هیچ کس با تکبر نتوانسته است به دل مردم راه پیدا کند ولی با تواضع و فروتنی می توان محل زندگی خود را خانه دل مردم کرد.
وی تصریح کرد: همیشه در تکبر سقوط است و تنها راه عزت و سرافرازی در خاکی بودن و افتادگی است.
حجت الاسلام ربانی در تشریح بخشش بعنوان سومین عامل محبوبیت در بیان امام صادق (ع)، گفت: اگر انسان در جایی که در حق او ظلم شده برای رضای الهی بخشش و از خود گذشتگی کند حتما مورد محبت مردم قرار میگیرد.
وی افزود: گذشت را سرلوحه زندگی خود قرار دهید و با بذل و بخشش برای رضای خدا در دل مردم نفوذ پیدا کنید.
خطیب جمعه چترود در ابتدای بیان خطبه دوم نماز جمعه مجددا ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی و نظم در کارها با اشاره به رویداد های اتفاق افتاده در هفته گذشته، گفت: کشور از درون به شدت نیازمند وحدت در همه زمینه ها است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی به مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: امروز قدرت نظام اسلامی در وحدت و یکپارچگی است.
حجت الاسلام ربانی با تاکید بر اینکه همه اقشار، گروه ها و جناح های سیاسی از هر سلیقه ای باید حافظ و منادی وحدت باشند، افزود: اتحاد تنها راه پیروزی و ماندگاری نظام اسلامی است و به رشد و پیشرفت اسلام و مسلمین کمک می کند.
وی هشدار داد: از اختلاف افکنی بپرهیزید چرا که اختلاف در جهان اسلام، دین اسلام را به نابودی می کشد.
این مبارز انقلابی جریان تکفیری را یکی از تهدید های جهان اسلام عنوان کرد و گفت: جریان تکفیری بیداری اسلامی را مورد هدف قرار داده و این واکنش استکبار به بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها به نام اسلام مسلمانان را می کشند و شیعه و سنی برایشان فرق نمی کند، افزود: جریان تکفیری چهره ای زشت از اسلام را در جهان می پروراند و متاسفانه از حمایت برخی دولت های اسلامی از جمله عربستان صعودی نیز برخوردار است.
خطیب جمعه چترود در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرایی شدن توافق ژنو، گفت: توافق به این معنی است که امتیازی داده شود و امتازی نیز گرفت.
وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولین کشور از داده ها در این توافق سخنی نمی گویند و باید شفاف سازی شود، افزود: ما در جریان انرژی هسته ای دانشمندان هسته ای زیادی را از دست داده ایم و غربی ها باید بدانند که ملت ایران در مقابل زورگویی آنها تسلیم نمی شوند.
حجت الاسلام ربانی با تاکید بر اینکه دایره تحقیقات و پژوهش های ما در زمینه هسته ای هیچگاه تعطیل نمی شود، خاطر نشان کرد: راه علم و دانش همیشه باز است و کسی حق تعرض به جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه ندارد.

وی با اعلام اینکه آنها همچنان پس از عمل کردن توافقات ژنو از سوی مسئولان سیاسی کشور از گزینه سیاسی بر روی میز شان سخن می گویند، گفت: عقل و منطق خود را بر روی میز بگذارید، شما که خود می دانید تهدید ملت ایران به گزینه نظامی سخنی مضحک و مسخره است.
خطیب جمعه چترود در ارتباط با قضایای کشور مسلمان سوریه نیز با اشاره به اینکه سه سال از وقایع تلخ در سوریه می گذرد، عنوان کرد: سوریه محور مقاومت است و استکبار به همین دلیل سعی دارد که کمر مقاومت را بشکند اما حمایت های نظام اسلامی ایران، حزب الله لبنان و شیعیان عراق تا کنون آنها را ناکام گذاشته است.
وی در خصوص دعوت دبیر کل سازمان ملل از ایران برای شرکت در ژنو 2 و سپس پس گرفتن دعوت، گفت: این آبروریزی بزرگی برای سازمان ملل است، شما منادی صلح هستید یا مدافع زورگویی و استکبار در جهان.
حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه آنها می دانند که نظام اسلامی ایران نقش اساسی و محوری در حل بحران سوریه دارد، افزود: کسانی که اکنون در ژنو 2 حاضر شدند دستشان به خون مردم سوریه رنگی است و ماهیچ امیدی به این نشست نداریم.
وی خاطر نشان کرد: ملت مسلمان سوریه فقط با مقاومت می تواند پیروز این میدان باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.

سایت های زیر مجموعه

سامانه پیام کوتاه چترود

سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه با امکانات فراوان ، خط اختصاصی رایگان و قیمت عالی و...

مرجع بانک شماره موبایل

مرجع بانک موبایل کشور شامل بانک شماره همراه اول، ایرانسل، کدپستی، کشاورزان، اصناف و...

کارت شارژ چترود

آسان ترین و مطمئن ترین روش شارژ همراه اول و ایرانسل بدون نیاز به وارد کردن کد

پربازدیدترین مطالب

قبلی بعدی
شهید محمدعلی حسینی چترودی

1390-09-07

شهید محمدعلی حسینی چترودی   نام: محمدعلی حسینی چترودی نام پدر: عباس تاریخ...

پروفسور سیّد علی اکبر حسینی

1390-09-07

زندگینامه اندیشمند فرزانه و متفکر متعهد پروفسور سیّد علی­ اکبر حسینی (استاد ممتاز تعلیم و...

شهر چترود

1390-08-01

بخش  چترود یکی از بخش های شهرستان کرمان در 40 کیلومتری شمال غرب این...

1390-11-01

روستای «هوتک» با مختصات طول جغرافیایی 56 دقیقه و 56 درجه و عرض جغرافیایی...

اجتماع فاطمیون بخش چترود

1392-02-05

اجتماع هئیت های مذهبی و مردم بخش چترود در فاطمیه چترود روز شهادت حضرت...

فاطمیه چترود نشانی از بانوی بی نشان

1392-01-30

فاطمیه چترود - ایام فاطمیه 1392 روی عکس مورد نظر کلیک کنید تا بزرگ شود ...

درباره ما

سایت چترود جهت اطلاع رسانی و معرفی بخش چترود راه اندازی گردیده است. این نسخه از سایت با انواع تبلت و گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارد.

مجوز استفاده از قالب گرافیکی آسمان آبی براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید