جمعه 7 ارديبهشت 1403
امروز

وب سایت اطلاع رسانی چترود

منو
google
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
پای دردِ دل شما

پای دردِ دل شما

در این بخش شما می توانید درد دل ها ، شکایات ، انتقادات و قدردانی های خود را ...

سخن مدیر

سخن مدیر

دوستانی که در بخش چترود اقامت دارند می توانند با ارسال تاریخچه ...

خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی

با عضویت در خبرنامه پیامکی برنامه ها و اطلاعیه های سایت و شهر چترود ...

نظر سنجی

نظر سنجی

نظرات شما در بهبود سطح کیفی و عملکرد سایت بسیار مهم است.

منتظر واقعي باشيد/ امام حسين را منتظرانش شهيد كردند

  • نگارش یافته توسط ثارالله انکوتی

يك مبلغ معارف اسلامي در بيان ويژگي هاي منتظران واقعي امام زمان (عج)، گفت: حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را منتظران حضرت شهيد كردند، آيا شما منتظران واقعي هستيد؟

به گزارش وب سايت اطلاع رساني چترود، حجت الاسلام محمد افضلي مبلغ علوم اسلامي شامگاه ديروز (11 دي ماه) در سومين شب از مراسم ويژه برنامه با كاروان عشق در محل سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (ع) روستاي ده زيار در جمع جوانان هيئتي منطقه چترود، بيان داشت: با امام حسين (ع) همراه شدن فقط شركت در مراسمات مذهبي نيست.


وي با اشاره به احوالات حبيب بن مظاهر يكي از ياران با وفاي حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، تشريح كرد: حبيب هم در دنيا و هم در آخرت با امام خويش محشور است چرا كه اگر با ديگر به دنيا مي آمد در راه امام خويش جان مي داد.

حجت الاسلام افضلي با بيان اينكه خيلي ها زمان حركت امام حسين (ع) از مكه به سمت كربلا با حضرت همراه شدند و دست بيعت با ايشان دادند، گفت: دسيد الشهداء از هر مسير كه عبور مي كرد عده اي به حضرت مي پيوستند اما آيا تا آخر با امام خويش بودند.

وي با طرح سوال اينكه چرا از اين همه يار امام فقط سه نفر در صحراي كربلا در ركاب ايشان ماندند و شهيد شدند، خاطر نشان كرد: آنها هدفشان لقاء الله نبود و به گمان پيروزي امام و دست يافتن به فرمانداري هاي قسمت هايي از عراق با ايشان همراه شدند ولي وقتي ديدند كه حسين بن علي (ع) براي شهادت به كربلا مي رود، به بهانه هاي مختلف دنيوي از امام جدا شدند.

اين مبلغ علوم اسلامي خطاب به جوانان هيئتي با بيان اينكه مايه عزت شيعه و سربلندي اهل بيت (ع) باشيد، افزود: از بسياري ها در محافل گوناگون شنيده مي شود كه كاش ما در زمان امام حسين (ع) بوديم تا در روز عاشورا در ركابش شمشير مي زديم و دشمنان را هلاك مي كردييم.

وي خاطر نشان كرد: مگر نه اينكه از معصوم (س) نقل شده است كه " كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا:، پس طبق اين روايت ما الآن در كربلا هستيم و همين لحظه عاشوراست.

حجت الاسلام افضلي با تاكيد بر اينكه پا بر روي هواهاي نفساني خود بگذاريد و به ياري امام زمان خود بشتابيد، گفت: كسب معرفت مهم است، امام حسين كه فقط سينه زن نمي خواهد.

وي تصريح كرد: آيا تا كنون امام زمان (عج) را با امام حسين ( ع) مقايسه كرده ايد كه لااقل امام سوم شيعيان 72 نفر جان بر كف داشت تا قيام كند اما امام زمانمان چه؟

سخنران سومين شب از ويژه برنامه با كاروان عشق با نظر به اينكه جواني كه پس از اقامه نماز صبح سه دقيقه وقت نگذارد تا دعاي عهد با امام زمان را بخواند، نمي تواند ادعاي انتظار داشته باشد، خاطر نشان كرد: دعاي عهد درخواست پيمان با امام زمان را دارد و امام صادق (ع) در اهميت قرائت دعاي عهد مي فرمايند؟ كسيكه چهل صبح دعاي امام زمان را بخواند ظهور حضرت را درك خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه شور حسيني داشتن خوب است، تصريح كرد: جوانان شعور حسيني داشته باشيد، اگر اكنون به نداي امام زمان (عج) توجهي نكنيد نمي توانيد ادعا كنيد كه اگر در كربلا بوديد جان خود را در راه امام حسين فدا مي كرديد.

گفتني است سومين شب از ويژه برنامه با كاروان عشق كه به همت هيئت تعزيه خواني حضرت ابوالفضل (ع) روستاي ده زيار برگزار شد با مداحي محمدرضا بذري از تهران همراه بود.

دیدگاه خود را بیان کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.

سایت های زیر مجموعه

سامانه پیام کوتاه چترود

سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه با امکانات فراوان ، خط اختصاصی رایگان و قیمت عالی و...

مرجع بانک شماره موبایل

مرجع بانک موبایل کشور شامل بانک شماره همراه اول، ایرانسل، کدپستی، کشاورزان، اصناف و...

کارت شارژ چترود

آسان ترین و مطمئن ترین روش شارژ همراه اول و ایرانسل بدون نیاز به وارد کردن کد

پربازدیدترین مطالب

قبلی بعدی
شهید محمدعلی حسینی چترودی

1390-09-07

شهید محمدعلی حسینی چترودی   نام: محمدعلی حسینی چترودی نام پدر: عباس تاریخ...

پروفسور سیّد علی اکبر حسینی

1390-09-07

زندگینامه اندیشمند فرزانه و متفکر متعهد پروفسور سیّد علی­ اکبر حسینی (استاد ممتاز تعلیم و...

شهر چترود

1390-08-01

بخش  چترود یکی از بخش های شهرستان کرمان در 40 کیلومتری شمال غرب این...

1390-11-01

روستای «هوتک» با مختصات طول جغرافیایی 56 دقیقه و 56 درجه و عرض جغرافیایی...

اجتماع فاطمیون بخش چترود

1392-02-05

اجتماع هئیت های مذهبی و مردم بخش چترود در فاطمیه چترود روز شهادت حضرت...

فاطمیه چترود نشانی از بانوی بی نشان

1392-01-30

فاطمیه چترود - ایام فاطمیه 1392 روی عکس مورد نظر کلیک کنید تا بزرگ شود ...

درباره ما

سایت چترود جهت اطلاع رسانی و معرفی بخش چترود راه اندازی گردیده است. این نسخه از سایت با انواع تبلت و گوشی های هوشمند سازگاری کامل دارد.

مجوز استفاده از قالب گرافیکی آسمان آبی براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید